Min fredagsbukett vecka 12

DSC_2481

Om bara tre veckor är vi mitt inne i påskhelgen. Traditionellt förknippas nog högtiden med gult och kulörta fjädrar. Just den där påsk-gula kulören är inte någon av mina favoriter så lite extra glad blev jag när jag hittade veckans fredagsbukett.

DSC_2477

Om detta är en variant av påsklilja eller pingstlilja vet jag inte – har aldrig riktigt förstått skillnaden mellan dem – men vacker i färgen tycker jag att den är. Två buntar fick följa med i all hast, kanske får buketten kompletteras med något mer under morgondagen.

DSC_2473

Såhär års törstar kanske vi alla lite extra efter blommor och blad och vad passar inte bättre då än #minfredagsbukett, eller Veronicas ljuvliga Söndagsbukett?

En reaktion på ”Min fredagsbukett vecka 12

Kommentera

