Söndagsstilleben vecka 5 2017

Mat som går att äta ur skål hamnar alltid högt på topplistan för mig. Soppa, gryta eller kanske främst fil skulle vara min sista måltid om jag tvingades välja en sådan. Chiapudding funkar också fint i skål och som en del av frukosten eller kanske som efterrätt gillar jag de allra flesta varianter, men som favorit håller jag nog ändå chiapudding smaksatt med kanel högst.

dsc_0131

Oftast när jag gör chiapudding gör jag en stor sats samtidigt. Jag brukar ta:

1 liter osötad mandelmjök,  1,5dl chiafrön & ganska mycket kanel + lite mindre kardemumma.

Till Chiapuddingen äter jag gärna keso, någon frukt och gärna några nötter eller frön. Just idag blev det päron och hasselnötter. Har ni tips på annan skålmat så berätta gärna!

En reaktion på ”Söndagsstilleben vecka 5 2017

Kommentera

