En plywood-dröm

För ett par veckor sedan var vi på Brännö. Min vän Gustav har ett hus på ön som figurerat i mina drömmar redan före jag träffade Gustav. Huset såg jag först genom en gammal klasskompis, Rasmus Norlander, som är bror till Johannes Norlander och det är just Johannes som ritat och även varit med och byggt huset. Johannes Norlander vann förra året Kasper Salin-priset för sitt projekt Örgryte Torp.

Huset är helt byggt i Plywood och är döpt till Morran – och jag älskar hur konceptet är taget hela vägen, ingenstans har man fegat ut och tagit en enklare väg. Att naturen och miljön är ljuvlig runtom gör inte saken sämre, men för just nu blir det bara bilder med plywood-interiören ❤

Tak, väggar – allt är i plywood.

Matbord, kök, köksbänk… plywood även där.

Gustav och Johannas porslins-samling går inte heller av för hackor.

Vart- om inte på Brännö – passar tallrikar med fiskmotiv bättre?

Tack G för lån av hus!

Kommentera

