Formex III

Blått har hängt med ett tag nu, och fanns fortfarande med i både små och stora montrar. Inte mig emot för finns någon mer lugnande färg? Blått som himlen och havet och tusen nyanser till…

DSC_9882

I entréhallen blåstes såpbubblor.

Paradisverkstan ligger mig alltid varmt om hjärtat – och de där små böckerna, kanske måste dottern ha ett fint block att skriva glosor i?

I restaurangen fanns många färger representerade, fint uppdelade i varsin liten monter.

Danskt. Grannlandet som ofta visar favoriter.

Lindform och…kanske Broste ?

DSC_0162

Klei som jag blev förälskad i när jag såg dem på Formex för två år sedan.

DSC_0090

Jotun

DSC_0135

Blåa textilier

DSC_0191

Hur fina är inte dessa då? Om Klei var kärlek vid första ögonkastet för två år sedan var dessa ljuvliga små print favoriter nu. Och så fort jag rotat genom anteckningar, kataloger och lappar skall jag länka till skaparen. ❤

Och föredrar man rosa, rost och rött före blått fanns det med.

 

Kommentera

