Min fredagsbukett

Redan för mer än en månad sedan kunde en och annan luktärt dyka upp på instagram. Flitiga fantaster som förodlat fick redan då njuta av dofterna. Flitens lampa har inte lyst över några odlingar här så först för någon vecka sedan började mina luktärter blomma, men bättre sent än aldrig. Nu plockar jag nästan varje dag och låter dem gärna stå bredvid sängen för att få vakna upp till den ljuva doften.

DSC_9172

Även på kökshyllan står några små creme-vita luktärter nedstoppade i en av mina absoluta favoriter här hemma, nämligen bollvasen från vasakeramik. Även om vaserna har några år på nacken nu tröttnar jag inte, enkel vacker form och den prickiga gaseringen är den som jag gillar allra bäst. Bakom luktärterna finns brickan med Emma von Brömsens fågel som uppkommit i samarbe med Götefors. När sommaren tar slut lanseras den fina fågeln på porslin, längtar lite tills dess.

DSC_9175

De små luktärterna får bli mitt bidrag till volangs och skillas initiativ #minfredagsbukett denna veckan.

DSC_9177

 

Kommentera

