Skogskärlek

DSC_5464

Lyckligt nog är vi alla unika individer som reagerar på olika sätt och kan tänka och känna tusentals saker beroende på vilka vi formats till. Vi – naturens – jordens – fantastiska variation berikar och utvecklar oss bara vi är beredda att ha öppna sinnen. Men trots denna unicitet finns något som jag nästan vågar säga är samma för alla – då forskningsrapport efter forskningsrapport visar på det. Alla mår vi bra av att vara ute i naturen och röra på oss.

Skogen, havet, fälten och ängarna eller berget. Naturen är min bästa plats för återhämtning. Det är där jag samlar kraft, där jag andas med djupa andetag och där mina tankar sorteras. Hur fungerar det för er? Har ni någon plats som ligger er varmt om hjärtat?

Kommentera

