Min fredagsbukett

 

DSC_6017Precis som Wikipedia skriver råder det delade meningar om vad som är ogräs, och med den del av Wikipedias beskrivning som säger ”växer på platser där de för människor inte är önskvärda” kommer man ganska långt. Maskrosor i gräsmattan = ogräs, maskrosor barnen plockat med stor stolthet = vackert. Kriskål i hela rabatterna = ogräs, kirskål som gått i blom och fyller ut buketter med ett skirt ljust bakgrundsljus = bra.

DSC_6026

På samma sätt tänker jag mig dessa växter som jag tappat namnet på. Ogräs för vissa, men i min trappa en fin glädjespridare som ger mig minnen från en något vildvuxen trädgård ute på västkustens fina Hamburgö. Kanske minns någon annan namnet på växten?

DSC_6025

Fortsatt fin fredag!

Kommentera

