Liseberg trädgårdsdagar

Variationen av motiv min kamera fångar just nu är minimal. Vart jag än vänder mig fastnar ögonen bara för knoppar, grenar, blommor och annat grönt. Med det sagt så kommer nu ännu fler…

Idag öppnade Liseberg trädgårdsdagar. I år blir det inget besök då jag och döttrarna var där i fredags. Döttrarna passade på att åka så mycket som möjligt nu när säsongen inte riktigt är igång ännu och köerna är obefintliga. Jag fastnade mest för planteringarna för redan då fanns många fina kombinationer av vårlökar, penséer, hyacinter och annat smått och gott, så säkert blir det en fin kommande helg för er som besöker parken.

DSC_4243

Sist jag besökte trädgårdsdagarna var 2015 och det jag minns mest  var Sarah Widman som gjort stora scenen så fin. Minns faktiskt också några små liljekonvaljer. Liljekonvaljer ligger alltid nära hjärtat. Liljekonvaljer och stora blombuketter i cykelkorgar…

Vill man se lite mer från tidigare år så kan man klicka här,  här eller bara googla, för gott om bildmaterial går att finna. Så mycket fint så man kan ju hoppas att det ger mig den motivationen jag behöver för att komma igång på min egen lilla trädgårdsplätt…

 

 

En reaktion på ”Liseberg trädgårdsdagar

Kommentera

