Kan man trycka på paus?

DSC_4998

Jag har hört att snön har singlat ner på sina ställen idag, men hemma hos mig är våren högst närvarande. Jobb i Varberg igår och som minne från dagen finns nu en kvist stående bredvid soffan. En kvist vår, Varberg och vackert. Många V.

DSC_4960

Inte mycket slår naturen just nu. Knoppar fyllda av kraft och liv, späda små blad på väg att veckla ut sig och doften av nyklippt gräs. Utomhuslängtan.

DSC_4995

Hemma hos mig finns mycket jag borde göra och så många projekt att ta tag i men tiden har behövts till annat och när det kommer till att prioritera går en timma i skogen före skrubba kökskakel. Det kan sägas gång på gång och låta kylschigt men naturen är min bästa plats för att samla kraft…

DSC_5000

…och då får gärna naturen följa med hem.

 

Kommentera

