När internet svämmar över…

DSC_3618

…behövs verkligen inte ännu en precis likadan bild som redan kan skådas i mängder. Ändå kan jag inte låta bli. Vackert är liksom vackert hur mycket det än exponeras. Eller? Kanske kan vackert fortfarande vara vackert även om vi inte orkar se det en gång till och sedan ännu en gång… Gissningsvis har Martin en åsikt om just detta med att vi alla gör likadant, vi alla oooar, hjärtar och visar samma miljöer. Martins tankar kan nu både höras och läsas på flera ställen.

DSC_3629

Men som sagt, jag kan ändå inte låta bli. Några droppar från nattens snöblandade regn låg kvar, trädets grenar hänger utanför ägarens tomt och jag har ju ändå kameran med mig… Jag gör helt enkelt som alla andra och lovsjunger körsbärsträdens blomning.

Kommentera

