Söndagsstilleben vecka 6 2017

dsc_0754

Nyss fyllda 35år och några fina presenter har plockats upp. En av dem var en liten ljuvlig ask från Klei studio som en fin vän, via Tambur, gav mig. Kleis små askar såg jag för första gången på Formex i entréutställningen, troligen var året 2015, månaden augusti och jag föll som en fura. Äntligen har nu en av askarna funnit sin väg hem till mig och då i ett utförande med den finaste råa leran.

dsc_0780

Andra favoriter som hängt med många år nu är Kajsa Cramers fina tunna vaser. Favoriter är även torkade blommor och fröställningar av alla de slag. Evighetsblommor som varken kostar eller har odlats i mindre miljösnälla växthus (även om jag köper även dem då och då).

dsc_0772

Den lilla saltskålen i olivträ finns hos Isabelle på Brique, och i samma sekund som fingrarna formade ”Brique” satte Nääs-längtan in.

dsc_0773

Den större skålen, också den i olivträ, följde med hem från Malmö och AB Småland. Isbjörnen tillhör egentligen dottern men jag har lånat den senaste åren och tänker nog fortsätta låna den på obestämd framtid.

dsc_0758

Fler söndagsstilleben finns både här och här.

 

3 reaktioner på ”Söndagsstilleben vecka 6 2017

Kommentera

