Falkenberg

På väg ner till Malmö förra veckan stannade vi till i Falkenberg. Börjar man googla hotell kan man både drömma sig bort och förfäras, ofta blir jag villrådig och får svårt att bestämma mig, men tillslut blev det ändå ett klick på boka-knappen.

När jag tillslut bestämmer mig för vad jag skall boka brukar interiören och läget avgöra. Skulle det även finnas gym eller bra löparleder är det ett plus. Denna gången var det hotellets insida och läget mitt på stranden som lockade.

Såhär i januari var hotellet lugnt och man behövde inte boka bord för att få plats i restaurangen. Vi hade redan ätit men slog oss ner i de mjukare sofforna på en kopp te och spelade lite spel som fanns i hyllorna. Kan tänka mig att det är lite annorlunda om man kommer mitt i sommaren när strand och havsbad lockar semester-lediga.

dsc_8668

Vårt hotellrum var stort och luftigt med både soffa, skrivbord, stora garderober, tamburmajor och fåtöljer. Alla möbler och detaljer hängde fint samman och jag uppskattar verkligen att komma in i ett rum där man trivs med en gång. Allra finast var kanske ändå utsikten – att somna och vakna till havet kan aldrig bli fel.

 

Skulle gärna ta emot tips på nya favorithotell att landa en natt eller två på, så har ni favoriter får ni gärna dela med er.

 

Kommentera

