Fredagsbuketten vecka 2 -17

dsc_9030

Jo, visst är det söndag men ibland går tiden lite för fort och fortfarande står samma blommor kvar. Köpta i tisdags men långt ifrån utblommade. Ovanligt nog har buketten till och med fått nytt vatten då och då, kanske har det gjort sitt för hållbarheten.

dsc_9040

Varje gång jag känner doften av fresia dyker minnen av BB och min lillasyster upp. 10 år gammal var jag då hon föddes och kanske var det fresia vi köpte med till BB när vi hälsade på. Jag har frågat mamma om hon minns vilka blommor hon fick men hon är inte säker, men helt omöjligt är det nog inte då jag nästan alltid valde fresia till min födelsedag. Just fresia och iris var mina favoritblommor som barn så varför skulle jag inte välja det även till en efterlängtad syster?  Doftminnen kan vara starka.

 

Kommentera

