Malmö

Kanske är ”resa” något man förväntas älska, något man skall sträva efter att göra så mycket som möjligt. Av någon anledning hör jag mig ofta säga ”åhh” eller ”skönt” när jag får höra om resor både hit och dit. Jag säger det av bara farten helt utan att tänka efter.

dsc_8851

Långa resor – särskilt till värme – är inte något jag strävar efter men däremot vill jag se fler ställen som finns lite närmre och jag besöker hellre platser när det inte är säsong. Så mycket vackert finns runt oss och ibland blir man kanske hemmablind.

I helgen blev det Malmö. Ett Malmö med snöblandat regn och halka. Ett folktomt Malmö. Ett hotell som snart skulle fylla ett år och besök på bland annat Ab Småland.

Instagram (och hela internet!) är fint på det sättet, man får möjligheten att hitta till platser man aldrig annars skulle upptäckt. Generösa människor delar med sig av fina tips och pärlor man annars skulle missat får istället upplevas.

dsc_8865

Räkmacka på hotellrummet till ”På spåret”. Snöstorm på ingång och tolv våningar upp med stort fönster. Ibland är livet fint även om det där ”fina” inte fastnar på bild.

 

En reaktion på ”Malmö

Kommentera

