Packat

Jag går lite som i min egen värd, ett myller av människor omringar rent fysiskt men jag ser dem inte. Funderar högt och lågt på allt och inget, livets viktigheter blandat med trams. Färger som skall stämma och beslut att landa i, snölängtan, barnlängtan och tonårstrots.  Vardag blandat med ”sen” och ”nu” som snurrar runt i huvudet i tid och otid. Plötsligt ökar medvetande nivån en smula. Vad såg jag egentligen i ögonvrån?

dsc_8604

En fin färg, ett tryck i min smak och plötsligt är den där andra världen borta. Kaffe. Inte en enda kopp drucken senaste 33 åren och kanske blir det aldrig någon, men förpackningen, ja, är det packat så fint är jag glad att det finns en annan kaffedrickare i familjen.

dsc_8598

 

Kommentera

