Perspective Studio

En fin sak med instagram, bloggar och internet i största allmänhet är att hela världen kommer närmre. Man kan nå människor för att fråga saker man aldrig hade haft chans att få fråga annars och tips om nya ställen går att hitta på några minutrar.

dsc_7660

En av de där platserna jag läst om både här och där är Perspective Studio och i helgen slog vi på GPS:en och besökte butiken.

 

dsc_7658

Butiken var liten – men med stort hjärta. Ibland upplever jag dessa avskalade miljöer som om man blir rädd att röra sig, lite som att jag inte vågar plocka upp och titta på föremålen.

dsc_7662dsc_7661

Här kändes det inte alls så. vi öppnade dörren och möttes av en man med ett stort, varmt inbjudande leende som hälsade välkommen. Inte det minsta stelt, bara hjärtligt.

dsc_7657

Allra helst hade jag velat köpa med mig den stora ljuskronan, men att promenera en hel dag i Stockholm bärandes på den och sedan krångla vidare på tåg… tyvärr kändes det inte lockande alls.

Kommentera

