Ikea PS 2017

Idag var jag på visning på kommande Ikea PS 2017. Eventet höll hus i fd arkitekturhögskolan, i en ljus luftig lokal som en man berättade var byggd som ett provisoriskt tält.

dsc_7454dsc_7452dsc_7447

Om jag förstått det rätt har Tina Hellberg stylat visningen. Många icke-ikea-produkter var med och lyfte fram kollektionen på ett fint sätt. En fin balans mellan det färgglada och det mer lugna naturliga kulörerna.

dsc_7429

Ibland har jag tyckt att tidigare PS-produkter nästan varit lite för galna och kulörta för att passa in hos mig, men denna gången fanns mycket som skulle kunna flytta hem direkt.

dsc_7470dsc_7444

Minns jag inte fel så är det Thomas Sandell som ritat vagnen.

Dessutom serverades otroligt god mat –  Pokebowl med lax eller gulbeta.

dsc_7461

Och till sist är här några som jobbat med kollektionen. Bland annat min favorit Nike Karlsson (sittandes i mitten) som har gjort så många av Ikeas välfungerande vackra vardagsföremål.

dsc_7493

Tack Ikea för att jag fick komma och mer finnas att se bl.a. här, här och här.

3 reaktioner på ”Ikea PS 2017

  1. Jag kommenterade tydligen på fel inlägg😱. Så här ska det stå här:
    Hej, jo det var jag:). Fina bilder du tog. Hittade dig via En kommentar hos Inredningshjälpen. Roligt att du uppskattade mina stilleben:). Tack!

Kommentera

