Favoriter

Hos mig finns en liten önskan om att saker, prylar och föremål i omgivningen inte påverkade mig, att ögonen bortsåg från allt smått. Kanske hade det då varit lättare att trivas i miljöer där en 60-tals soffa placerad framför vägg-orden ”cape diem” är en del av vardagen. Där en pastellfilt ligger sida vid sida med en mustigt senapsgul kudde. Där ett grovhugget furuskåp från 70-talet står bredvid stålrörsmöbeln från 2006. Ibland är det kontraster som tillför, ibland blir det bara en (o)salig röra i mina ögon.

Just saker, prylar och föremål har jag en hel del av och några favoriter, som fått vara med många år nu – fortfarande lika älskade – är Kajsa Cramers vackra keramik. Kanske rörigt i någons ögon, men för mig så vilsamt.

dsc_6910

 

Kommentera

