Om hösten

Alla de fördelar som sägs om sommaren lyssnar jag på och försöker ta in. Jag hör dem tydligt och orden låter vackra, ljuvliga och fantastiska, men ändå känner jag ingen kärlek. Sommarkärleken lever inte i mig.

dsc_5789

Nu är hösten här. Mörkret kryper närmre och skänker både lugn och en rofylld trygghet. Rädslan för mörkret som femåringen i mig upplevde har flyttar sedan många år.

dsc_5796

Solen går upp och solen går ner, precis som den alltid gör. Finheten med hösten är bara att den gör det på så fina klockslag. Inga morgnar som egentligen fortfarande är nätter och inga kvällar då smått berusade tonåringar är de enda man möter behövs för att uppleva solens hej och hej då.

Höstkärleken lever i mig.

Kommentera

