Söndagsstilleben vecka 32 2016 och en fråga.

Egentligen startade det med att jag skulle ta en bild till instagram. En bild som innehöll Stinas choklad-flingor. Typ coco-pops eller vad det nu kan heta. Men flingorna var verkligen inte bra på bild, så detta var vad som blev kvar.

DSC_3875

Min tanke var i alla fall att fråga hur ni tänker ang. maten barnen får. Det mina barn äter skulle jag själv aldrig stoppa i mig och då kan det ju tyckas ytterst märkligt att jag låter barnen göra det, men saken är ju den att Stina levt med sond allt för lång tid. Ett tag under hennes sjukdomstid åt hon inte något alls via munnen. Nu finns inte sonden kvar men fortfarande består mer än hälften av det hon får i sig av samma sondnäring, men som hon nu dricker.

Sjukhuset tycker, i princip, att hon skall få allt i matväg som hon pekar på (även glass och godis alla dagar i veckan) för att komma igång med ätandet, men där är faktiskt min gräns passerad. Så svår – och laddad – fråga detta (kanske lite extra för någon som har ”hälsa” som sitt jobb). Fel och rätt skall man väl inte prata om, men hur skall man göra?

En reaktion på ”Söndagsstilleben vecka 32 2016 och en fråga.

  1. Nej jag kan tänka mig att chokladflingor inte är det mest bildsköna.

    Vilken svår situation att ställas inför, men det är nog bara och endast er magkänsla som kan och bör få styra. Du känner ju både dig och ditt barn bäst! Kram

Kommentera

