Söndagsstilleben vecka 31 2016

Ibland är det som om det är stökigt överallt samtidigt. Alla hyllor, fönsterbrädor och badrumsskåp blir olidligt dammiga och röriga samtidigt. Bara för någon dag sedan kändes allt liksom helt okej? Eller var uppmärksamheten någon annan stans…?

Senast en sådan dag kom så passade jag på att plocka ner alla saker från hyllorna och sedan är det sällan koppar, fat, brickor och vaser kommer tillbaka på precis samma plats… Nästan alltid blir det några stackars små saker ”över”. Just den där dagen var ändå de överblivna sakerna något sånär färgmatchade så de fick hamna på en hylla tillsammans. Också en sorts söndagsstilleben.

DSC_3706

4 reaktioner på ”Söndagsstilleben vecka 31 2016

  1. Du har en sådan känsla för stilleben, Emma. Och så har du så många finheter omkring dig. Får man fråga var skärbrädan kommer ifrån. Den är otroligt fin och jag har letat något liknande.

    • Tack Annelie, du är så snäll ❤
      Jag minns dock inte vart jag köpt skärbrädan, men det jag minns är att efter att jag köpt den har jag slipat och vaxat så den såg inte ut sådär från början…

  2. Jag förstår, får fortsätta leta. Just den där rundningen och handtaget är himla vackert. Blir fint på bild också 🙂

  3. Så fint…och inspirerande! Kunde inte låta bli att läsa om skärbrädan…jag har en liknande, köpt på Ica maxi faktiskt. Tror den är från Jamie Olivers kollektion. Tips.!
    Tack för så fin och inspirerande blogg!
    /tina

Kommentera

