På kökshyllan

DSC_3311

Sedan första juni har mycket mer tid gått åt till jobbet. Tur då att jag verkligen tycker om mitt arbete, men det jag saknar är att ha tid till alla små-saker hemma. Blommorna hinner vissna i sina vaser före de byts ut till nya, dammet blir synligt på kökshyllan och tvätthögen hinner växa så den nästan kan betecknas som berg.  Tillslut kunde jag bara inte se dammet längre så igår fick några sovtimmar offras för att återfå mitt HEM. Vill inte att det bara skall vara en plats att förvara tillhörigheter, äta mat och sova på utan en plats som är vår – vår familjs. Nytorkad kökshylla, en liten kvist brudslöja i bollvasen och allt känns genast mycket bättre. Funderar på att införa gemensam familjestädning någon eller några timmar i veckan.

DSC_3312

Kommentera

