Rosens dag

Dagen till ära så borde nog en liten ros dyka upp här. Alla blommor som fått en egen dag är väl värda det : )

DSC_0168DSC_0172

Oftast faller jag för de mer anspråkslösa blommorna, de med lite enklare uttryck, men när man cyklar förbi en hel häck som doftar lång väg går det inte bara att cykla vidare. Hela kroppen protesterar, jag måste stanna, hänga mig över någons staket, lukta lite och ta en bild. För nog tycker jag om alla blommor.

Rosor gör sig ju också fint i buketter och här är två av mina favoriter;

Blåklint och kvistrosor hos Skillad

& Weronicas trädgårds-buketter som alltid blir mina favoriter

 

En reaktion på ”Rosens dag

Kommentera

