Färg med nya ögon

Färgen – eller snarare kulören – röd har inte varit något favorit, men i morse då jag gick en sväng vid Nääs Fabriker var det helt plötsligt en liten röd blomma som fångade min uppmärksamhet. Tänkte först ge mig på en chansning på vad det är för blomma, men sedan blev jag osäker… kanske Ulrik eller Annelie vet?

DSC_0889

Fint kombinerad med den blå stäppsalvian (eller vad jag tror är stäppsalvia;))DSC_0887

Tycker så mycket om att få titta in i andras trädgårdar eller upptäcka offentliga planteringar. Att få ta del av andras kulör-kombinationer och hur de tänker med olika växt-former kombinerade med varandra. Själv hamnar jag så gott som alltid i samma gamla trygga val: mycket gröna blad och lite vitt till det. Kan tyckas mycket trist när blicken just fångats av röd-blå blomsterprakt.

DSC_0880

Även det mysiga caféet hade röda blommor i ampeln.

2 reaktioner på ”Färg med nya ögon

  1. Jag har också varit väldigt grönvit i mitt blomtycke men på senaste tiden fått upp ögonen för alla fantastiska färger naturen bjuder på. Det mesta med färg duger just nu 🙂

  2. Nääs fabriker känns som en plats att besöka, helt klart. Vad gäller röda skönheten tycker jag att det ser ut att kunna vara en Zinnia. Vad tror du om det?

Kommentera

