Ängsull

Kan inte annat än säga att jag älskar att få se pioner, syrener och färgglada buketter i alla fantastiska kombinationer och former i mina inspirationsflöden, men ändå är det oftast de där lite mer lågmälda växterna som hamnar närmst mitt hjärta. Allt som oftast kommer jag hem med bara bladväxter till krukorna när tanken var att fylla altanen med blomstermagi. Ett äppleträd med några få små blommor ger starkare hjärtslag i bröstet än körsbärsträdet som är så rosa så grenarna knappt syns. Kanske säger det något om mig som person, kanske inte?

Tänk en tyst skog, knotiga tallar, spång att gå på och solen som bryter igenom. Tänk vita små tussar som dansar runt i svag vind. Finns det något ljuvligare? Ängsull är helt klart en av mina favoriter.

DSC_0113DSC_0107

Just nu finns det gott av dem på Lerums ängar och skogar.

Kommentera

