En trädgård

DSC_7114DSC_7107

Tidiga morgnar och sena kvällar smyger jag runt och tittar in i trädgårdar. Gärna de där trädgårdarna med lite extra hög häck runt, de som skapat rumsligheter. Tittar, funderar och ibland smygfotar. Sparar intryck och sorterar i huvudet.

DSC_7126

Drömmer om atriumgård med murgröna och trampstenar som golv. Silverpäron och pergola i nätta dimensioner. Funderar över materialval som skall kännas bra många år framöver, både vinter och sommar. Försöker konkretisera och vara realist. Ett förråd är på väg att byggas sedan finns inget mer att skylla på. Får se om tankarna hinner landa tillräckligt för att slutföras denna sommaren.

DSC_7125DSC_7108

En reaktion på ”En trädgård

  1. Så stämningsfullt! Jag har ju en liten trädgårdsplätt där jag odlar i pallkragar men jag har varit så kass på att ta tag i blomfronten. Det får verkligen bli ett projekt till nästkommande år för jag vill så himla gärna ha doftande liljekonvaljer att gå ut och köra ner näsan hos när helst jag vill.

Kommentera

