Nääs Fabriker

Tänk vad tråkigt det hade varit om allt bara fanns i stora shoppingcenter och affärsmöjligheter bara fanns i storstäder. Jag tycker om idén att man går till ostaffären för att köpa ost, till bageriet för bröd och till floristen för blommor. I verklighet skulle det nog inte fungera i de flestas vardagsliv, tiden verkar vara vår största fiende – tyvärr.

Tur då att platser som Nääs Fabriker i Tollered växer fram. Här finns bland annat fina brique och inom kort skall lisalisa även flytta in. Mycket är på gång, det hamras och sågas både här och där. Hotellet växer men den gamla fina genuina känslan finns kvar. Idag blev det en kort-visit men imorgon blir det en längre stund då det arrangeras event. Har jag sagt att jag nog älskar Nääs?

DSC_5622DSC_5613

Här håller Lisalisa på att flytta in.DSC_5614DSC_5632DSC_5635DSC_5638

Om någon månad kan man sitta här ute och äta fin brunch ❤

2 reaktioner på ”Nääs Fabriker

  1. Jag älskar också att gå till ”min” florist osv och upprätta någon slags kontakt med de jag handlar hos. Det är en av de bästa sakerna med att bo som jag gör, att det inte finns några shoppingcenter och att allt hålls på en lokal nivå. Synd att det konkurreras ut på andra ställen 😦

    • Visst är det synd. Här i Lerum där vi bor är det något slags mellanting. Småbutikerna går dåligt även om inget stort shoppingcenter finns här, men däremot är just nämnda center såpass nära att (dessutom köra bil till) det är där den mesta handeln förläggs. Hade ju önskat att man tog cykeln ner på byn istället 😉

Kommentera

