Mitt hörn

Vanor – har jag hört – är till för att avlasta hjärnan, för att man skall slippa ta beslut gång på gång. Visst låter det rimligt? Vanor och rutiner är för mig något positivt, något som jag uppskattar i vardagen. Trist enligt vissa, men jag tänker snarare fint.

En av mina vanor är att avsluta dagen i mitt hörn i soffan. Te, tända ljus och läsa några fina sidor. Soffan kommer garanterat bli ojämnt sliten…

DSC_5569DSC_5571

…men något saknas på väggen bakom soffan. Skall bara klura färdigt på vad.

Kommentera

