Körsbärskvistar, vår och vitsippor

Den finaste av tider ligger nu framför oss. Eller – den känslan är ju inte helt ovanlig hos mig. Tänk vintervit glittrande lätt snö, två minusgrader, vindstilla, sol och öppna vyer – eller kanske fem plusgrader, doft av skog, hög frisk oktober luft och träd som skiftar i vackra gula toner när den lågt stående solen träffar löven – eller varför inte en sen timma med eldig sol som färgar hela himlen i toner av rosa när den sakta sänker sig ner i havet en augustinatt. Oj, vad mycket årstiderna har att bjuda på.

Men ändå, våren är kanske lite extra kär. Knoppar med förväntningar som spricker upp, ljust gröna toner som till och med gör den tröttaste pigg igen, små fräknar som sprider sig över barnansikten. Ljuvligt.

DSC_5170

DSC_5184

Varje dag visar naturen nya tecken, tar ett steg mot ljuset, skänker ögonfröjd. Grenar som får flytta inomhus slår ut på bara ett par dagar. Dofter som sprider sig och förmedlar en ljuvlig känsla svår att sätta fingret på varifrån den kom.

DSC_5294DSC_5315DSC_5309DSC_5316

Välkommen vår!

 

4 reaktioner på ”Körsbärskvistar, vår och vitsippor

  1. Åh vad fint! Såg en tussilago igår men annars har jag inte sett så mycket blommor än. Fint har du det där hemma med, alldeles jättefint!

    Svar: Ja visst är den fin? Perfekt när man bara ska ha med lite fika 🙂 Haha åh! Ja det är ju inte lätt det där med släkt, man väljer dem inte och ibland tycker man ju rätt olika kring saker och har väldigt olika syn på saker och ting. Men man får respektera folk för dem de är och angående sina barn har man väl rätt att säga / tycka till kring hur man vill eller inte vill uppfostra dem? Har ju inte barn själv så ska inte kasta glas i stenhus men jag hade velat att släkten respekterade mina värderingar kring hur jag vill uppfostra mitt barn om jag haft ett i alla fall 🙂 Men far -och mormödrar brukar ju generellt sett ändå vara väldigt bra och de finns liksom alltid där. Det är fint!

  2. Svar: Tack så hemskt mycket Emma! Jajamen, du behöver inte göra något utan ni som följde min förra blogg på The Waves kommer automatiskt bli flyttade till att följa den här ❤

Kommentera

