”Drömmigt”

Har ni läst seventeendoors söndagskrönika? Om inte, så gör det.

DSC_3491

Språket är, och har alltid varit, mitt sämsta sätt att uttrycka mig. Uppväxt med syskon som gärna hörs och syns så har aldrig min plats varit den som låter mest. Ibland funderar jag långa stunder på ord och ordval, både för skrift och tal, och ganska ofta leder inte funderingarna till annat än att det är bättre att vara tyst.

DSC_3477

Ordet ”drömmigt” som återkommer både här och där tolkas nog numer som en synonym för ”fantastiskt”, ”underbart” eller helt enkelt ett ”wow”. För mig symboliserar ordet mer dessa foton från i måndags – dimma, kort sikt, oändlighet, sagovärldar, fantasier.

DSC_3488

En reaktion på ””Drömmigt”

Kommentera

