Saker, prylar och grejer

Jag förälskar mig lätt i matt keramik, ljusstakar och tunt fint glas, favorit-föremålen flyttar runt med jämna mellanrum. Vi behöver dock bättre förvaring för allt kan inte stå framme alltid även om jag gärna vill ha det mesta tillgängligt. På halvväggen mot trappan blir ofta saker stående, kombinationen som står där nu fungerar nästan som ett ”ofrivilligt” stilleben.

DSC_3252

Syrenhortensian höll min granne på att klippa ner när jag gick förbi en dag. Han tittade på mig som om jag var smått galen när jag bad om att få det han klippt av…

DSC_3251

…men visst är den fortfarande vacker? Så tunna, fina små blommor.

DSC_3253

Mer medvetna stilleben finns på instagram.

3 reaktioner på ”Saker, prylar och grejer

  1. Så vackert trots att den börjat bli brun. Jag har några kvistar syrénhortensia som är både rosa och lila fortfarande trots att de stått här hemma i över två år. Så lyxigt!

Kommentera

