Månadens Lista – Februari 2016

 

BLOMMA

DSC_2687

Överallt syns den och vacker är den ju, Magnolian.

FÄRG

DSC_2470

Stinas rum fick en ny rosa nyans. Ljusare och med mindre svärta i än den förra. Rosa har aldrig varit min favorit, men den här känns åtminstone ”överkomlig”, och Stina själv är nöjd.

OUTFIT

DSC_2929

Tänker mig att jag skall använda mer skira blusar med klädda knappar och grova second-hand väskor. Vi får se hur det blir med det.

MAT

DSC_2721

Allt som går att äta ur skål. Hallonchiapudding på osötad mandelmjölk med kockos och lite extra nötter.

VÄDER

DSC_2617

Kyliga, dimmiga morgnar och ljusa, soliga dagar – kan man önska mer?

HÅR

DSC_2833

Blommor i håret tillsammans med enkla flätor

BOK

DSC_2763

Skall sanningen fram så ser jag på vår lilla trädgård mer som en del av boendet. Är inte så intresserad av just ”den” eller ”den” växten utan snarare att få bygga en struktur med olika funktioner och efter det ”pynta” med några väl utvalda växter som stämmer i känsla och karaktär med den tänkta funktionen, men att läsa trädgårdsböcker med vackra bilder – det tröttnar jag aldrig på.

SKOR

DSC_2920

Är det ett tecken på att Lisa inte längre är en liten tjej när det ligger Converse slängda i hallen?

RUM

DSC_2353

Fortfarande en hel del detaljer kvar för att vardagsrummet skall kännas komplett, men vi har inte bråttom.

MILJÖVAL

DSC_2791

Maria på Husligheter skrev så fint om hur hon tänker kring bra miljöval. Brickan från Lisa är ett sådant för mig.

KÖKSDETALJ

DSC_2573

Färska kryddor på kökshyllan.

 

Rubrikerna har jag plockat från några av dessa finfina listor:

Peppar & Vanilj

Anna Gillar

Johanna Bradford

Volang

Husligheter

Living by W

Hannarty

Ingen vanlig dag

 

 

 

4 reaktioner på ”Månadens Lista – Februari 2016

Kommentera

