Söndagsstilleben v.4 2016

En så glad överraskning att vi idag blev fler. Åsa och Annelie började visa så fina instagram-foton på söndagarna (eller vad sägs om detta tex <3) och när chansen gavs ville jag gärna vara med. Som att få delta i ett varmt, hjärtligt, inbjudande sammanhang utan några krav. Bara underbart. Nu har det gått…kanske ett halvår (?) och förra söndagen fick vi en fin bild till i samlingen.

Idag, lagom till ensam-lunch då resten av familjen redan ätit, klickade jag in hos Weronica och blev så glatt överraskad. Allt det där jag har så lite av, maxade mönster och färger, allt det hanterar Weronica med så skicklig hand. Och jag älskar det. Att få nya infallsvinklar och uppleva annat än det som finns i min närmiljö. Uppfriskande!

Weronica och Annelies bilder finns även på deras fina bloggar så nu hänger jag på och gör likadant. Kanske kan det vara roligt att kunna titta tillbaka och se vad som hänt efter ett år. OM det hänt något. Veckan bild blev, ja just det, en liten, liten del av ovannämnda lunch.

DSC_1849

 

5 reaktioner på ”Söndagsstilleben v.4 2016

  1. Vilka fina ord, Emma – jag tar emot dem med glädje! Det är roligt att mötas kring bilder och ord – och precis som du skriver – att få ny inspiration. Jag är ju förtjust i ditt bildspråk för att det är så annorlunda mot mitt eget, men ändå förenas i kärleken till det vackra. Jag ser fram emot fortsatta möten. Fin vecka till dig!

Kommentera

