2015 i blommor

Hos Weronica finns ett helt ljuvligt inlägg där hos visar det gångna året i blommor. Nu kommer jag inte i närheten av de vackra buketter hos visar, men jag tyckte, och tycker, så mycket om idén så det fick ändå bli ett litet inlägg.

Januari – tulpanernas tid.

DSC_7549

Februari – de första snödropparna gick att plocka med in.

DSC_8311

Mars – julros, köpt som snittblomma.

DSC_8624

April – sista  innomhus-tulpanerna före trädgårdens lökar får ordentlig fart.

DSC_8951

Maj – liljekonvaljer. Inga fler ord behövs  ❤

DSC_0053

Juni – En av mammas/mormors stoltheter. Vallmo i lite annorlunda färg.

DSC_1631

Juli – fortfarande finns massor av hundkex att plocka. Så fina, skira och så skräpigt runt vasen efter ett par dagar.

DSC_0574

Augusti – sent sådda luktärter ger helt enkelt sena luktärter, men när dom kom – vilken doft.

DSC_2578

September och ett hopplock ur sommarens krukor.

DSC_5105

Oktober – Solrosorna är helt och hållet Stinas förtjänat. Gult är inte mitt förstahandsval men kanske har hon lärt mig något.

DSC_7815

I November blommade fortfarande grannens rosor.

DSC_8372

December – och julens – ståtligaste inslag. Amaryllisen.

DSC_9828

 

8 reaktioner på ”2015 i blommor

    • Åh Weronica, vad svarar man på något sådant fint? Rodnar ju lite och blir så glad. Tack känns inte tillräckligt, men det är ändå det jag vill få fram. Och tack detsamma – ja, kanske förutom det där med minimalistisk ton då, för det är ju just motsatsen i dina bilder som inspirerar mig så mycket.

  1. […] men min absoluta favorit, vackrast av de alla, är Weronicas. Förra året försökte jag göra en egen variant, men med originalet kvar i ögonen kändes försöket rätt blekt så i år blir det en annan […]

Kommentera

