2015 – del 3

Juli kom, dock utan den där riktiga värmen och sommarkänslan. Rätt skönt för en så´n som mig. Stinas rum rensades ut på sådant hon växt ifrån. Rummet höll sig städat mindre än ett dygn…

DSC_1069

Vi åt många luncher på Nääs Fabrikers salladsbuffé. Området är så vackert i sommarskrud.

DSC_1339

DSC_1628

DSC_1606

Vid något av lunch-tillfällena köpte jag med mig en handcreme från Brique. Vill fortfarande smörja händerna varje kväll.

DSC_1489

Hemma hos mamma och pappa blommade tusen olika sorters perenner, sommarblommor och örter som vanligt.

DSC_1631

Jag hade ingen lust alls att gräva i min trädgård, utan längtade som vanligt efter vild natur.

DSC_2296

DSC_2303

Sovrummet började mer och mer kännas som vårt. Det tar alltid ett tag för mig att känna mig ”hemma”.

DSC_2578

DSC_1290

DSC_2576

Precis före juli blev till augusti passade jag och tjejerna på att bo på PM hotell och bättre service får man leta efter. Kändes så tryggt med alla allergier vi har att ta hänsyn till.

DSC_2224

Augusti kom och naturen luktade ljuvligt. Tallskog kan vara en av mina bästa dofter.

DSC_2280

Ikea-katalogen kom och jag blev glad för min vinst i en instagram-tävling som Ikea anordnade.

DSC_3691

Sedan följde ett par jobbdagar i Stockholm och som tur var pågick FORMEX samtidigt. På entré-torget fanns en utställning med hantverk.

DSC_3056

Ekollonen står fortfarande på min önskelista. Den där mörka, rökta eken ger mig lite extra glittrande ögon.

DSC_3222

Och kuddar fanns i mängder.

DSC_3143

Farmor och farfar besöktes ute på Ödby Ö vid Hunnebostrand.

DSC_3553

DSC_3494

Mot slutet av månaden fyllde min pappa 60år och vi alla syskon med familjer blev bjudna till Paris. Tittade man ut från vårt hotellfönster så var det ingen tvekan om vart man hamnat.

DSC_3909

Resande, och kanske framför allt till städer, är inte mitt kall i livet. Skogslängtan i mig slog till i samma sekund som lukten från flygplatsen nådde in i planet. Men efter allt som skrivits om Merci så var det roligt att få se denna vackra butik med egna ögon.

DSC_4046

Så kom September och mitt fotoarkiv svämmar över av dimmiga morgnar, sena skogsprommenader och spegelblanka sjöar. Höstromantik på hög nivå.

DSC_4386

Kvällarna blev märkbart mörkare, men doftade lika ljuvligt.

DSC_1450

Jag försökte rensa bort och hålla rent från små-saker…

DSC_4705

…men vem kan stå emot något såhär fint?

DSC_4418

Då måste man ju bara ta med sig lite hem.

DSC_4477

Även nyponen var svåra att stå emot.

DSC_4586

I naturen såg man tydligt att hösten var på väg på allvar. Vackra färger, gulligt ljus. Fina morgnar.

DSC_4836

Och som sagt, mycket dimma.

DSC_5687

Tänk, bara tre månader sedan och ändå har en evighet passerat.

 

En reaktion på ”2015 – del 3

Kommentera

