2015 – del 2

April kom och inomhus byggdes det vidare på tavelväggen som växer runt vår Tv, vidare över dörröppningen och hela vägen bort till nästa vägg.

DSC_9077

Men bäst var nog ändå att man äntligen kunde få mötas av blommor på trappan. Så efterlängtat.

DSC_9237

Min bästa lillasyster blev 23år ung och önskade sig vitsippor.

DSC_9532

Närmre än såhär lyckades vi inte med den presenten.

DSC_8915

Några tulpaner uppblandade med grenar från skogen fick hon med.

DSC_8951

Och grenar är något jag inte lyckats släppa. Kan liksom inte gå ute och inte se alla fina knotiga, krokiga och knoppiga kvistar. Som barn samlade jag pinnar. Tydligen har inget ändrats på just den fronten.

DSC_9688

Till frukost övades det på att äta även äggulan och inte bara vitan (fortfarande inte lyckats) i sällskap av grannens, tillika lillebroderns, katt.

DSC_9352DSC_9068

Även Sixten, som bor hos en annan granne, besökte oss flitigt till vår stora glädje.

DSC_9359

På Nääs Fabriker ordnades tjejkväll och inne på brique hade det dukats fint. Kanske var det denna kvällen som jag blev nykär i området.

DSC_9676

Hemma var vi nöjda med de små blommor barnhänder lyckats plocka…

DSC_9232

…eller så dög lite murgröna fint.

DSC_9554

 

Maj – är Sverige som vackrast då?

DSC_9955DSC_9941

Det var trädgårdmässa på Liseberg och jag ville fotografera allt. Bland annat denna söta vildtulpan.

DSC_9998

Helst ville jag nog aldrig gå inomhus…

DSC_0300

…men någon gång behövdes ett badrum städas, vilket är svårt att göra från skogen.

DSC_9921

Kvisten som fick följa med in i mitten på maj blev denna

DSC_9787

Längtan efter att bära ut bricka och fika utomhus bara växte.

DSC_0458

Och kanske var det allt grönt som spirade i naturen som fick mig att fundera på att komplettera Stinas önskningar om ett rosa rum med lite grönt?

DSC_0321

Sen kom Juni med golvslipning, takmålning, tapetsering och golvvaxning i sovrummet.

DSC_0570DSC_0574DSC_0653

Men fortfarande lika svårt att inte bara längta ut jämnt och ständigt.

DSC_0588

Nu när ljuset inte tar natt så finns många timmar att utnyttja efter barnens läggdax.

DSC_0677

DSC_9488

Det blev midsommar och våra vänner hade gjort en egen midsommarstång att dansa runt!

DSC_0845

Någon av de sista dagarna föll sommarregnet på sprängfyllda pionknoppar. Svensk sommar i ett nötskal, precis som jag gillar den.

DSC_0975

Här finns januari-mars.

 

3 reaktioner på ”2015 – del 2

  1. Vilka otroligt stämningsfulla bilder! Du är verkligen expert på att förmedla känsla tycker jag. Älskar dessutom tavelväggen på den första bilden och önskar att jag kan komma till skott och styra upp vårt eget tv-rum sådär en dag.

Kommentera

