Adventsfika

Alkohol hör väldigt sällan till min vardag (eller helg) med Blossas årgångsglögg hade så fin flaska…

DSC_9971

Bollarna passade däremot mig perfekt. Bara söta smaker faller jag sällan för, men detta receptet, med lite extra citron i var som gjort för mig. Annars fungerar clementin som fin-fika också. Gärna tillsammans med Evelinas saffransdryck.

DSC_9980

Glöggen då? Earl Grey lät bra, men gillar man inte alkohol så… ja, alldeles för starkt helt enkelt.

DSC_9977

 

Både skålen och kannan har jag hittat på Östhjälpen. Kannan så sent som igår.

Trevlig andra advent!

 

 

 

 

 

 

Kommentera

