Det där med förvaring

Förra veckan kom mitt piano tillbaka från Hjorts Piano där det varit på renovering. När pianot ändå var borta var det lika bra att ge golvet en ny omgång färg…och skall man måla golv behöver bokhyllor tömmas och flyttas. Bokhyllor som hängt med några år med små barn och kantstötts, vilket syns tydligare när de tömts.

Nu är pianot tillbaka och bokhyllan lever vidare med en annan familj. Alla saker som förvarades i den där möbeln är således hemlösa. En tillfällig lösning är just pianot som bland annat bär upp några favorit-böcker.

DSC_8841

Ida Magntorns böcker. Stort hjärta på dom. Ikea-böckerna är himla fina dom med.

DSC_8840

Och pianot! Låter fint som bara den.

DSC_8845

Alla dessa fat och skålar. Kan det bli för många? Detta är bara en del av samlingen. En blandning av Sinnerlig och annat från  Ikea, Tine K från Brique, Mateus, loppis och Åhléns.

Tydligen har jag samlat på mig en del under åren – och jag som sa till dig att jag inte var samlare, little miss fix it. Får kanske omvärdera den åsikten.

 

3 reaktioner på ”Det där med förvaring

Kommentera

