Chia

Min bästa granne, och dessutom trogna träningsvän, frågade idag om jag brukade göra chiapudding?

Det brukar jag. Kanske har jag Annelie att tacka för det eller så är det min syster Majas förtjänst. Antagligen en kombination av båda dessa fina människor som inspirerar mig till att testa nya smaker.

DSC_8709

Favoriten just nu gör jag på:

2 msk chiafrön

2 dl osötad cashewdryck eller osötad mandelmjölk

kanel

kockos

kardemumma

DSC_8714

DSC_8718

Som topping tar jag nästan vilka nötter eller frön som helst och gärna päron eller äpplen. Nästan som en fin dessert, dessutom med många fina näringsämnen.

PS. helt förälskad i de där tunga stål-skålarna från Brique. Så fina till…allt.

5 reaktioner på ”Chia

  1. Jag har också börjat att äta chiapudding nyligen då jag upptäckte mandel- & kokosdrycken. Så mycket godare än pudding med ”vanlig” mjölk! Ska testa att ha kanel i nu framöver för julstämningens skull 🙂

    • När jag tänker efter har jag nog inte ens testat med vanlig mjölk…men verkar inte som om jag missat något då 😉
      Kanel är ju så gott, äter det på tex fil året om…

Kommentera

