Lisas rum

Före vi blev barnfamilj var min övertygelse att småfolk var mycket formbara, att bebisar växte upp som man fostrat dem. Lisa kläddes främst i bruna, vita och beiga små sparkbyxor och bodys. Turkost var så långt som mitt färgstarka färgval sträckte sig. En dag – som kom alldeles för fort – blev hon två år och började älska rosa. Ju skrikigare färg – desto bättre. Byxor kom inte på fråga. För mig finns inte någon anledning att bråka om sådant. Hon var tydligen (fantastiskt och underbart nog) en egen individ, med åsikter och smak som inte bara var präglad av mig. Tänk så fel jag hade haft!

Den rosa perioden gick över och nu, sedan tre år tillbaka, är det snarare den turkosa perioden som är aktuell.

DSC_8249

DSC_8261

Den där lilla katten hon gjort av toarullen alltså ❤

DSC_8256

Mån om sitt rum är hon, men städa är inte en syssla som prioriteras högt.

DSC_8253

Nu är hon redan över nio år, så frågan är vilken färg som kommer dominera anslagstavlan framöver?

Kommentera

