Morgondimma

Utomhus är jag mitt bästa jag. Luft, vatten och växtlighet ger mig ett lugn jag inte finner någon annan stans. Att få en stund i morgondimman är som balsam för själen och kan rädda vilken dålig natt som helst.

DSC_6352

Fortfarande är många ängar så ofattbart gröna men långsamt tar höstens färger över.

DSC_6361

Kluvna känslor bubblar runt. Hur hade det varit att vakna upp i ett knarrande, själfullt gammalt hus här? Att bo mitt i naturen? ….och alltid behöva ta bilen överallt, ha långt till affären, barnens vänner….

DSC_0685

En liten kvist tar med lugnet hem för en stund.

DSC_6346

Och längst in i ögonen finns fortfarande bilden av morgondimman kvar när ögonen sluts på kvällen.

2 reaktioner på ”Morgondimma

Kommentera

