PM Hotell Växjö

Tänk hur olika man kan vara. Vissa är nästan opåverkade av miljöerna de vistas i medan andra (läs; jag) inte alls trivs på vissa ställen. Det händer att jag vill flytta runt saker och gömma undan prylar för att känna mig mer bekväm – men nej – jag gör det inte. Jag bara vill.

Att komma in på PM Hotell i Växjö är som ett lugn för själen. Inte en enda sak att förändra till det bättre. Bara vackert, lugnt, fint. Även med två livliga (stundtals vilda) fantastiska döttrar.

Det blir inte sämre när man möts av Miss Holly på rummet. Stor kärlek – hur nu en stol kan ge den känslan?

DSC_2235

Ett hotell där det finns ett så fint tänk runt allt. Närproducerat. Ekologiskt. Känns fint i hjärtat. Ännu finare känns det när personalen verkligen engagerat sig och ordnat till en mycket allergisk dotter. Att få egengjord yoghurt på havrebas, egen kanelbulle, egen pytt-i-panna, egen pannacotta. Och framför allt, en liten lista där de skrivit ner vad hon tål på den framdukade frukostbuffén. Omtanke, vilket jag sätter som en av de finaste egenskaper.

DSC_2224

Att det även finns en liten söt blombutik vägg-i-vägg. Gör inte saken sämre.

DSC_2240

Efter många timmar i takpoolerna var det mycket nöjda barn och en lika nöjd mamma som checkade ut med en minuts marginal.

4 reaktioner på ”PM Hotell Växjö

  1. Vad härligt att höra att det var bra, vi fick inte riktigt samma mottagande när vi besökte dem. Inredningen underbar men maten var INTE god. Och servicen sådär. Synd, men de ska få en chans till. En gång är ingen gång som man säger! : )

Kommentera

