Borta bra men hemma bäst?

Hur är det texten lyder på kudden från Svenskt tenn? ”The world is a book and he who stays at home reads only one page”? Kanske är det så. Kanske är jag då den som läser – om inte en sida – så bara första kapitlet.

 Sverige är så vackert. Jag vill se och uppleva allt som finns här. Från berg i norr till åkrar i söder. Sverige räcker för mig just nu.

DSC_1781

Kafferosteriet på Österlen. Vilsamt, vackert.

DSC_1858

Stenar i Mölle. Före regnet.

DSC_1736

Äspet. Ensamma på stranden. Vattentemperatur som snarare signalerar vår än högsommar.

Vackra miljöer. Igen och igen. Många drömska blickar på hus, ljuvligt putsade utan vindskivor. Enkel arkitektur utan krusiduller. Men ändå…

DSC_1113

Min skog, med mina stigar.

DSC_1450

Välkända promenadvägar i skymningen där dofterna blir starkare.

DSC_2027

Blommorna på armlängds-avstånd från köksdörren.

Det är hemma det.

8 reaktioner på ”Borta bra men hemma bäst?

  1. Så vackra bilder, den med stenarna var verkligen ”breath-taking” ! (Hittade inget bra svenskt ord för känslan…) Och jag håller med, på sommaren är Sverige fantastiskt att upptäcka och uppleva. Resor till andra länder gör jag hellre höst och vår. En solresa i november gör susen med själen hela vintern. Och att tanka lite ljus i februari-mars är en otrolig energikick inför våren. Men sommar i Sverige är bäst.

    Ha en fin söndag!

  2. Så vackra bilder…efter två veckor ute i skärgården så är jag glad att nu landa hemma och få slå mig ner i soffan…men jag håller med. Så mycket man vi se och uppleva!

  3. Vet inte hur det funkar med wordpress-notifications på kommentarssvar, så svarar här med 🙂
    Kul att du också blev INFJ! Med tanke på att det är en så ovanlig typ så blir jag förvånad över att så många som läser min blogg är det, eller iaf nån slags IN-typ! Känner du igen dig i beskrivningen? Hur då? 🙂

    Bästa,
    Agnes

Kommentera

