Köksfavoriter

I mitt barndoms-hem hängde en Semi Pendel. Vid något ombyggnads-tillfälle ersattes den med, något för 90-talet, mer modernt. Länge stod den i mammas och pappas, allt för stora, förråd, men när jag tyckte det var dax för den något åldrade lampan att få flytta hem till oss så kom mina föräldrar fram till att den nog istället förflyttats till tippen i någon av rensar-vändorna. Lite tråkigt. Tur då att jag hittade en egen hos Östlingh Schedin.DSC_9551

Köket hemma hos oss är litet. Små dimensioner men väl-fungerande. Här spenderas mycket tid, dock inte på avancerad matlagning (tyvärr), utan snarare med allehanda små-pill. Här vill jag omge mig med favoriter. Semi Pendeln är ett uppskattat föremål. Skärbrädan från Hk Living ett annat. Det lilla fotot från Dan Isaac Wallin ett tredje.

DSC_9555

Den lilla glasvasen har jag fått av min morfar. Enligt honom är det en ”jungfru” som man mäter upp sin snaps med. Eftersom jag inte är så intresserad av snaps-drickande så används den desto flitigare som vas.

Alla dessa ting – hur kan man bli så fäst vid dom?

Kommentera

